اخبار و مقالات, مقالات علمی و آموزشی

کاهش احتمال آسیب فوتبالیست ها با شنا کردن

تکنیک «غوطه‌ور کردن بدن در آب سرد» کارایی فوتبالیست‌های حرفه‌ای را بالا می‌برد. این تکنیک باعث بهبود ورم‌های بدن شده و بدین ترتیب کاهش احتمال آسیب فوتبالیست ها با شنا را حاصل میشود.

ایرانفینا به نقل از ایسنا: به هنگام فصل مسابقات، ورزشکاران تمرینات و مسابقات را به طور مداوم تجربه می‌کنند. این تلاش‌ها باعث ایجاد تنش و استرس روحی و جسمی می شود. در این شرایط، بازیابی قوا به طور بهینه یکی از اساسی‌ترین روش‌ها برای بالا بردن کارایی است. بدین ترتیب خستگی ورزشکاران کاهش می‌یابد، به سرعت قوای خود را باز می‌یابند و خطر آسیب‌دیدگی کمتر می‌شود. روش‌های مختلفی برای بازیابی قوا وجود دارد که یکی از آنها غوطه‌ور شدن در آب است این تکنیک نتایج قطعی به همراه دارد.

غوطه‌ور شدن در آب بدین شکل است که ورزشکار قسمتی از بدن یا کل بدن خود را به مدت حداقل ۱۰ دقیقه در آب سرد بین ۹ تا ۱۲ درجه فرو می‌برد.

کاهش احتمال آسیب فوتبالیست ها با شنا کردن

تکنیک دیگری نیز وجود دارد که ابتدا ورزشکار بدن را به مدت ۱۰ دقیقه در آب گرم بین ۳۸ تا ۳۹ درجه فرو می‌برد و سپس بدن را به همین مقدار در آب سرد ۹ تا ۱۲ درجه فرو می‌برد البته تکنیک اول به مراتب بهتر است.

این روش‌ها از کاهش قدرت جلوگیری می‌کنند و خستگی را کمتر می‌کنند. تکنیک غوطه‌ور شدن در آب سرد باعث کاهش ورم‌های بدن و آسیب‌هایی که به عضلات وارد شده است، می‌شود.

برای بررسی فواید این تکنیک‌ها محققان دانشگاه ملبورن تحقیقات و مقایسه‌هایی را بر روی ۲۴ فوتبالیست حرفه‌ای انجام دادند و نتایج نشان داد که بهترین روش برای فوتبالیست‌ها، غوطه‌ور کردن بدن در آب سرد است. این روش مانند داروی مسکن عمل می‌کند، ورم‌ها را کاهش می‌دهد و آسیب‌های عضلانی را کم می‌کند.

 

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

20 + پنج =