مقالات علمی و آموزشی, اخبار و مقالات

توصیه‌هایی برای جلوگیری از آسیب دیدگی ورزشی

آسیب دیدگی ورزشی یکی از اتفاقات شایع بین ورزشکاران است که باتوجه کردن به برخی نکات و انجام حرکاتی می‌توانند تاحد زیادی از بروز آن جلوگیری کنند.

ایرانفینا: چند توصیه به ورزشکاران که باید به آنها توجه کنند تا احتمال آسیب دیدگی ورزشی در آنها به حداقل برسد عبارتند از:

*گرم کردن و سرد کردن بدن

گرم کردن و سرد کردن بدن ابتدایی‌ترین اصل ورزشی است اما هنوز هم یک قانون طلایی به شمار می‌رود. انجام ورزش شدید به یکباره باعث می‌شود که به بدن فشار بیاید و آسیب ببیند. قبل از شروع ورزش سه تا پنج دقیقه بدن را گرم کنید. برای مثال درجا بزنید یا بدوید. بسیاری اوقات به دلیل ضعیف بودن عضلات لگن و چهارسر به زانوها فشار می‌آید.

سرد کردن بدن بعد از ورزش نیز بسیار مهم است. می‌توانید با چند دقیقه انجام حرکات کششی ریکاوری انجام دهید.

*پیاده‌روی سریع انجام دهید

پیاده روی سریع بدن را گرم می‌کند و راه خوبی برای فرار از آسیب دیدگی ورزشی است. این کار بدن را برای ورزش آماده می‌کند؛ مطالعات مختلف نشان داده است که دویدن به زانوها آسیب وارد نمی‌کند. دویدن برای مدتی بر روی تردمیل یا در خیابان باعث می‌شود که بدن فعال باشد و زانوها آسیبی نبیند.

*تداوم در ورزش

سعی کنید حداقل یک یا دو بار در روز ورزش کنید. می‌توانید تنها ۲۰ تا ۳۰ دقیقه با شدت متوسط ورزش کنید. به تدریج می‌توانید میزان ورزش را افزایش دهید.

*زمانی که درد دارید به پزشک مراجعه کنید

زانودرد بسیار مهم است. در صورتی که شما درد داشته باشید بدن به شما نشان می‌دهد که مشکلی وجود دارد و ورزش خوب پیش نمی‌رود. به بدن توجه کنید و در صورت داشتن درد مفاصل به پزشک مراجعه کنید تا از آسیب دیدگی ورزشی در امان بمانید./

انتهای پیام

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

6 + 6 =