سایر اخبار

هفت دلیل برای استخدام یک شناگر در هر شرکتی

شناگران پس از سالها تمرین مستمر در استخر و پس از دوران ورزش حرفه‌ای باید وارد بازار کار شوند. اما آیا در طول این سالها توانایی های لازم برای این امر را کسب کرده‌اند؟!؟ در این مقاله هفت دلیل برای استخدام یک شناگر در هر شرکتی را بخوانید.

ایرانفینا:  سرانجام روزی میرسد که همه شناگران نمیتوانند از شنای حرفه‌ای کسب درآمد کنند. بعد از دوره دانشگاه باید سبک زندگی را از ۵:۰۰صبح بیدار شدن، سر تمرین حاضر شدن و اعزام به اردوهای مختلف تغییر داد. حالا دیگر بجای  استخر باید هرروز آماده رفتن به سرکار شد. اما به واسطه این سالها تمرکز روی شنا. شناگرهای سابق به توانایی های دستی یافته اند که در جریان شغل تازه برایشان بسیار مفید خواهد بود.

 

 

  • شناگران روی جزئیات تمرکز میکنند

هر کسی نمیتواند هزاران کیلومتر شنا کند و به تمرین جزئیات ریز ورزشی‌اش بپردازد تا بعنوان مثال بدلیل بهبود اندک در یک برگشت ساده چند صدم ثانیه رکوردش را بهبود بخشد. شناگران میدانند موفقیت به بررسی میکروسکوپی و ریز به ریز تمامی جزئیات یک مساله مربوط میشود و حتی از کوچکترین نکات هم نمیتوان چشم پوشی کرد. چنین فداکاری و توجهی به جزئیات میتواند منجر به مزیت رقابتی چه در استخر و چه در محل کار شود.

  • شناگران میتوانند زمانشان را به درستی مدیریت کنند

در تمامی ورزش‌ها برای اینکه یک محصل-ورزشکار باشید، باید زمان مدرسه و باشگاه را به خوبی مدیریت کنید. اما شنا این موضوع را به درجه بالاتری رسانده است. بعد از اینکه یک شناگر دو جلسه تمرین مستمر در روز به همراه اعزام های متعدد و درس خواندن را  مدیریت میکند ۸ ساعت کار روزانه به سادگی نوشیدن آب خواهد بود.
  • شناگران میتوانند اهداف چالش برانگیز و در عین حال واقع‌بینانه‌ای برای خود تعیین کنند

شناگران میدانند هدف خوب چه شمایلی دارد. آهنا میدانند تاثیرگذارترین اهداف، شجاعانه ترین و درعین حال دست یافتنی ترین آنهاست. زمانی هم که هدفی برای خود تعیین میکنند با تمام وجود برای رسیدن به آن زحمت میکشند. آنها همچنین میدانند اگر تلاشهایشان نتیجه دلخواه را نداد چگونه باید تیم را دوباره دور هم جمع کرد و استراتژی را تغییر داد.

  • شناگران هم تیمی خوب بودن را بلدند

تقریبا بعد از دوران دانشگاه مشغول هر کاری که شوید باید در قالب یک تیم به فعالیت ادامه دهید؛ خوشبختانه سالها شنا کردن به شناکران یاد میدهد که حتی اگر نتوانید هم تیمی هایتان را انتخاب کنید نحوه تعامل با آنها به انتخاب شما خواهد بود. شناگران میدانند هنگامی یک تیم شنا به بهترین عمکلرد دست می‌یابد که همه اعضای آن حس کنند در موفقیت سهیم هستند و برایش بیشترین تلاش را بکنند، چراکه موفقیت یک تیم مدیون بهترین عملکرد تک تک اعضای آن است. آنها میدانند برای موفقیت تیم و هم تیمی ها جزء جزء رفتارها مهم است. حتی اگر این رفتار درحد تشویق کردن هم تیمی‌ها، تعریف کردن از آنها یا دلگرمی دادن در هنگام شکست کوچک به نظر آید.

  • شناگران به خوبی میدانند چگونه یک فعالیت یکنواخت را تبدیل به کاری جالب کنند 

بعد از سالها نگاه کردن به یک خط سیاه در کف استخر و رفتنپ و برگشت های متوالی در آن مسیر، شاید کارهای روزمره و اداری برای شناگراها سرگرم کننده هم بنظر آید. حتی اگر مدیر اداره شغلی یکنواخت و خسته کننده هم به شما پیشنهاد دهد بعنوان یک شناگر میدانید چگونه باید با این شرایط کنار آمد. مرور کردن ذهنی یک موسیقی، تبدیل کردن کار به نوعی بازی یا پیدا کردن راه های کوچکی برای اضافه کردن خلاقیت در نحوه انجام آن میتواند باعث شود وظایف، سریعتر انجام شود. این موضوع قابل تعمیم به استخر، محل کار و زندگی نیز است.

 

  • شناگران میدانند چگونه تحت فشار عملکرد مناسبی داشته باشند

اگر تجربه حضور در یک فینال در سطح ملی یا استانی را داشته باشید، به خوبی میدانید چگونه در شرایط پرفشار و هیجانی وظایفتان را انجام دهید. دراصل، شناگران با نحوه تبدیل انرژی حاصل از نگرانی به وسیله ای برای بهبود عملکرد آشنا هستند. همچنین سالها تمرین و مسابقه دادن در مقابل خانواده، تماشچیان، مربیان و… نیز میتواند تمرین بسیار خوبی برای ارائه‌های شغلی و سخنرانی‌های احتمالی در جمع باشد.

 

  • شناگران ذاتا با انگیزه هستند

مهم ترین نکته ای که شناکران از سالها تمرینشان می‌آموزند باانگیزه ماندن در شرایط خوشی و سختی است. آنها میدانند چگونه از پس یک اردوی ارتفاع سخت یا آن ماه ژانویه‌ایکه به ظاهر هرگز تمام نمیشود و فصل تیپرش نمیرسد عبور کنند. حتی وقتی در میانه فصل تمرینی هستند و از روزها و رکوردهای خوبشان به دورند میتوانند لحظات خوش را در یک برگشت خوب، یا یک استارت به موقع در شنای تیمی حس کنند. گرچه رکوردشکنی و کسب مدال همواره دلچسب است اما انگیزه اصلی شناگران  روز به روز بهتر شدن است. آنها میدانند چگونه در کاری که به ظاهر بیهوده به نظر می‌آید عملکرد خوبی داشته باشند تا تیم و گروه نفعش را ببرد.

 

 

  • Hannah Hecht from swimswam.com
  • ترجمه: علی رفیعانی

 

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پنج × 1 =