اخبار و مقالات, مقالات علمی و آموزشی

با این هفت روش برای شنای صبحگاهی راحت تر بیدار شوید

همیشه یکی از سخت ترین مراحل تمرین شنا، جدا شدن از خواب شیرین در صبح یک روز زمستانی است. با این هفت روش برای شنای صبحگاهی راحت تر بیدار شوید و با انرژی بیشتری تمرین را آغاز کنید.

ایرانفینابه هم دروغ نمیگوییم. صبح‌ها بیدار شدن برای تمرین سخت است. شاید بتوان گفت در بامداد تخت خواب قطعه‌ای از بهشت است و جدا شدن از آن هم به این سادگی‌ها ممکن نیست. به احتمال زیاد فصل زمستان و گرمای اتاق خواب و فکر کردن به آب سرد استخر خیلی‌ها را به فکر بیدار نشدن بیندازد.

این مطلب را بخوانید و با این هفت روش برای شنای صبحگاهی راحت تر بیدار شوید:

 

  1. از شب قبل تجهیزیات را آماده کنید و ساکتان را ببندید

این موضوع از دو جهت مفید است. اول آنکه میتوانید صبح ۱۰ دقیقه (شایدم بیشتر بسته به حجم وسایل و…) بیشتر بخوابید و دوم اینکه در بسیاری از مواقع آرامش فکری حاصل از آماده بودن تجهیزات شنا خواب شب را راحتر تر میکند و میتوان بدون دغدغه و استرس جمع آوری وسایل، سر را بر بالشت گذاشت.

 

  1. همه چراغ‌ها را روشن کنید

به محض بیدار شدن تمام چراغ‌های اتاقتان را روشن کنید، پرده ها را بکشید (البته اگر در فصل زمستان نباشیم و بیرون از داخل تاریک تر نباشد) و اجازده دهید ساعت بیولوژیک بدنتان صبح شدن را حس کند.

 

  1. ثابت نمانید

اینکه یک جا بنشینید و صبحانه میل کنید فقط باعث میشود در حالت نیمه خواب و بیدار باقی بمانید. در این حالت بندتان گمراه میشود که آیا زمان بیداری است یا دوباره به خواب باز میگردید. کمی جنب و جوش کنید و راه بروید، اجازه دهید خون در رگهایتان جاری شود و به وضعیت “آماده برای رفتن” نزدیک شوید.

 

  1. آب از دست رفته را برگردانید

آیا میدانستید در هنگام خواب تا یک لیتر آب از دست میرود؟ هر صبح را با یک لیوان بزرگ آب شروع کنید و آب از دست رفته را جبران کنید تا بدنتان به حالت نرمال بازگردد.

 

  1. متعهد شوید ظرف مدت ۵ دقیقه بیدار شوید

احتمالا تا به امروز به این جمع‌بندی رسیده‌اید که همیشه شروع کردن هر چیزی سخت ترین بخش است. به خودتان قول دهید ظرف همین ۵ دقیقه بیدار میشوید، نه بیشتر. هضم تعهد به ۵ دقیقه بیداری بسیار آسان تر از فکر چند کیلومتر شنایی است که انتظارتان را میکشد.

 

  1. تشریفات قبل از خوابتان را رعایت کنید

بدون شک وقتی خواب خوبی داشته باشید بیدار شدن صبح هم ساده تر است. با رعایت تشریفات پیش از خواب، خوابی ۷-۸ ساعته را تضمین کنید. برای تنظیم این نوع تشریفات به نکات زیر توجه کنید:

 

  • چند ساعت قبل از تمرین حجم آن را محدود کنید
  • تا حد ممکن اتاق را تاریک کنید
  • تا جای ممکن گوشی موبایل و تلیویزون را محدود کنید
  • از کافئین در ساعتهای منتهی به خواب کمتر استفاده کنید

 

  1. نشانه‌هایی برای وقتی که بیدار میشوید تعریف کنید

عادت‌ها بسیار قوی هستند. سعی کنید کاری کنید بجای اینکه دراز کشیدن روی تخت گرم عادتان باشد بیدار شدن به یک عادت برای شما تبدیل شود. این مثال را ببینید:

  • آلارم را قطع کنید
  • پرده ها را باز کنید
  • تختتان را مرتب کنید
  • از سروریس بهداشتی استفاده کنید
  • یک لیوان کامل آب بنوشید
  • صبحانه درست کنید
  • بمدت پنج دقیقه یک برنامه ورزشی نگاه کنید

هربار که قرار شد صبح زود بیدار شوید به یاد بیاورید که چگونه میتوانید با این هفت روش برای شنای صبحگاهی راحت تر بیدار شوید. بعد از مدتی متوجه خواهید شد در حین انجام این کارها به این مراحل فکر نمیکنید. هرچه کمتر به آنها فکر کنید درگیری ذهنیتان هم با خودتان کمتر میشود و دیگر این حمله را با خود تکرار نمیکنید: “فقط پنج دقیقه دیگر بخوابم”.

به هیچ عنوان به این موضوع فکر نکنید که چرا صبح ها عملکردم خوب نیست و سخت از خواب بیدار میشوم. مطمئن باشید اکثر ما به همین شرایط دچاریم. نظرتان را در اینباره با ما در میان بگذارید.

 

انتهای پیام

مطالب مرتبط

1 نظر در “با این هفت روش برای شنای صبحگاهی راحت تر بیدار شوید

  1. پردیبا گفت:

    ممنون خیلی راه کارهای خوبی بود. بیدار شدن از خواب کار سختیه، بخصوص روزهای شنبه 🙂

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سه × 5 =