اخبار و مقالات, مقالات علمی و آموزشی

6 نمونه از مزایای تمرین صبحگاهی شنا!!!

واقعا سخت است. چه کسی علاقه دارد ساعت ۴:۴۵ صبح بیدار شود و به استخر برود؟ مخصوصا در روزهای سرد زمستانی…اما مزایای تمرین صبحگاهی شنا پرشمارند.

ایرانفینا: صبح زود وقتی زنگ ساعت به صدا در می‌آید دو انتخاب داریم. یا وانمود کنیم آن را نشنیده ایم و چند ساعتی خواب لذت بخش را ادامه دهیم. یا با کمی اراده لذت زودگذر را کنار گذاریم و به موفقیت و رضایت از خود در بلندمدت برسیم. البته قبلا درباره راه هایی برای راحت تر بیدار شدن صبحگاهی ارائه کردیم که میتوانید اینجا بخوانید.

 

مزایای تمرین صبحگاهی شنا:

  • به ما نظم را یاد میدهد

کنترل بر خود و نظم از جمله صفت هایی است که این روزها کمتر دیده میشود. یکی از مزایای تمرین صبحگاهی شنا همین است. بیدار شدن در آن ساعت از روز و بر خلاف میل باطنی روش مناسبی است تا به شما ثابت کند حرفتان ارزشمند است. وقتی به خود قول داده اید صبح زود بیدار شوید  این کار را باوجود تمام سختی هایش انجام میدهید. شاید فکر کنید نظم دهی به رفتار شخصی فقط برای افرادی که دارای مشکلات شخصیتی هستند مناسب است، اما تحقیقات نشان داده است کسانی که کنترل را به رفتارشان اضافه میکنند نه تنها در بلندمدت بلکه در کوتاه مدت هم از خود و زندگیشان راضی تر هستند و شادتر به زندگی ادامه میدهند.

 

  • برنامه ریزی بهتر و مدیریت زمان را تشویق میکند

همه میدانیم چند دقیقه خواب بیشتر در روز چقدر لذت بخش است. اگر شما کمی برنامه ریزی در رفتار خود داشته باشید و پیش از رفتن به رختخواب کوله خود را بسته و آماده تمرین باشید این جند دقیقه هدیه به شماست. میتوانید دقایقی بیشتر بخوابید و با انرژی بهتر به تمرین بروید. علاوه بر این وقتی قبل از خواب همه چیز را آماده کنید به نسبت با آرامش بیشتری هم به خواب میروید و لذت یک خواب آرام را تجربه میکنید. مدیریت بهتر زمان هم از مزایای تمرین صبحگاهی شنا است.

 

  • به ما یاد میدهد برای موفقیت باید کارهایی را انجام دهیم که دیگران مایل به انجامش نیستند

مسیر موفقیت فقط با اقداماتی که مایل به انجامش هستید، طی نمیشود. تصادفی و عجیب نیست که تمرینات صبحگاهی همیشه خلوت تر هستند. شاید یکی از مهم ترین مزایای تمرین صبحگاهی شنا همین باشد. همیشه تعداد غایبان در تمرینات صبح زیاد است و رویای مربیان حضور صد در صدی شناگران در این ساعات است. برای بسیاری از قهرمانان حضور در تمرینات صبح وقتی بسیاری از دوستانشان خواب بودند یک مزیت رقابتی و انگیزه بیشتری برای تمرین بحساب می آید. آنها میدانند در سراسر جهان ورزشکارانی هستند که هیچ تمرین صبحگاهی را از دست نمیدهند. میدانند که اگر از این تمرینات فرار کنند دیگران به راحتی از آنها پیشی خواهند گرفت.

مزایای تمرین صبحگاهی شنا

  • برای اینکه بفهمیم تا چه حد به شنا کردن متعهدیم ما را محک میزند

از دست دادن تمرین صبحگاهی به نوعی نشان دهنده نگرش یک شناگر به رشته ورزشی‌اش است. وقتی یک شناگر هرازچندگاهی از این تمرینات غافل بماند قابل درک است، اما یک ورزشکار متعهد و با اراده اجازه نمیدهد فرصت های ارزشمند تمرینش به راحتی از دست برود. مطمئنا نتیجه این تعهد در روز مسابقه هم مشهود است. معمولا نیز بدلیل حضور شناگران پرتلاش تر در تمرینات صبحگاهی کیفیت کار و نتیجه تمرین هم بهتر از تمرینات عصری است که همه ورزشکاران در آن حاضرند.

  • وقتی صبح زود بیدار میشویم احتمال در رفتن از زیر تمرینات هم کمتر است

وقتی کسی سختی صبح زود بیدار شدن را تحمل کرده و به استخر آمده است خیلی توجیهی ندارد که در تمرینش کم بگذارد. یکی دیگر از مزایای تمرین صبحگاهی شنا همین است. در ابتدای روز دغدغه و مشغله فکری ما هم کمتر است و صرفا به تمرین فکر میکنیم. اما تمرینات عصر با اضافه شدن خستگی های روز و معضلات روزمره کمی فکر را مغشوش میکند و شاید خیلی جاها تمام توان را به کار نبریم.

  • حس خاصی در بیدار شدن قبل از دیگران است

حس عجیبی است وقتی از رختخواب جدا میشوید و به صورت نیمه بیدار به استخر میرسید و لباس شنای کمی خیستان را بر تن میکنید (باید دیشب لباس شنا را آویزان میکردید تا خشک شود!) و انگشت پایتان را به آب استخر میزنید و به خط صاف کف آن در سکوتی بینظیر نگاه میکنید. وقتی بیرون همچنان تاریک است و دیگران همه درخوابند حس فوق العاده ای به انسان دست میدهد. شنا کردن را شروع میکنید و دوباره یادتان می‌آید این سختی کشیدن‌های صبح برای چه بوده است.

آنجاست که میتوانید لبخندی بزنید و خوشحال باشید که به خانه برگشته اید و از مزایای تمرین صبحگاهی شنا استفاده کرده اید.

 

انتهای پیام

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

2 × 1 =