سایر اخبار

خطرات شیرجه زدن در آب کم عمق

مردم اگر با خطرات شیرجه زدن در آب کم عمق آشنا باشند شاید کمتر ریسک این اقدام را به جان بخرند. اگر شما در یک آب کم عمق شیرجه بزنید و با سر فرو بیایید، احتمال شکستن گردن یا کمر بسیار زیاد است.

 

ایرانفینا: بسیاری از مردم که برای شنا به استخر یا دریا می‌روند به این قضیه توجه نمی‌کنند که عمق آب را قبل از شیرجه زدن بسنجند. پزشکان در این زمینه اخطارهای زیادی داده‌اند تا مردم با ایمنی بیشتری ورزش کنند. باید همه دوستداران ورزشهای آبی با خطرات شیرجه زدن در آب کم عمق آشنا باشند.

پزشکان اورژانس در کشور انگلیس بیان کرده‌اند که مردم با شیرجه زدن در آب کم عمق خود را در معرض آسیب دیدگی‌های بسیار خطرناک قرار می‌دهند.

دکتر جان هیورت ، مدیر کالج پزشکی، اظهار کرده است که این مشکل در مردان جوان بین ۳۰ تا ۴۰ سال بسیار شایع است. او می‌گوید : شیرجه زدن مشکلات زیادی ایجاد می‌کند، مردم معمولا هنگامی که در رودخانه، استخر و یا دریا شیرجه می‌زنند زیاد توجه نمی‌کنند. اگر شما در یک آب کم عمق شیرجه بزنید و با سر فرو بیایید، احتمال شکستن گردن یا کمر بسیار زیاد است.

 

خطرات شیرجه زدن در آب کم عمق

خطرات شیرجه زدن در آب کم عمق

با وجود اخطارهای زیادی که درباره خطرات شیرجه زدن در آب کم عمق به مردم داده شده، هنوز هم بسیاری از افراد معتقدند که از خطرات ایمن هستند. افرادی که در آب کم عمق شیرجه می‌زنند ممکن است بر اثر اصابت به سطوح کف آب فلج شده یا دچار مرگ شوند. آسیب دیدگی‌ ناحیه گردن در بهترین حالت نیازمند استراحت و حرکت ندادن آن به مدت طولانی است که درد زیادی به همراه دارد.

پزشکان به مردم توصیه می‌کنند که قبل از شیرجه زدن عمق آب را بسنجند.

دکتر هیورت می‌گوید: ما معتقدیم که مردم باید فعال باشند، ورزش کنند و از آن لذت ببرند، اما باید دقت لازم را انجام دهند تا دچار حادثه نشوند. ما می‌خواهیم که تعداد اتفاقات خطرناک به حداقل برسد.

در شیرجه زدن علاوه بر آگاهی از خطرات شیرجه زدن در آب کم عمق، افراد باید مسائلی مانند سطح تماس، زاویه تماس، سرعت فرود در آب و چگونگی قرار گیری وضعیت بدن قرار گرفت. اصول کلی در شیرجه به این گونه است که تلاش کنید سطح تماس شما با آب کاهش پیدا کند. به این ترتیب فشار وارد بر بدن شما کاسته خواهد شد. شیرجه زدن با شکم یا به پشت می‌تواند خطرات زیادی به دنبال داشته باشد.

اگر شیرجه رو حرفه‌ای نیستید و یا تجربه لازم را ندارید به هیچ وجه از سکوهای پرش استفاده نکنید. در صورتی که متر از سطح آب فاصله بگیرید هنگام فرود در آب با سرعتی حدود ۱۵ کیلومتر در ساعت به آب برخورد خواهید کرد. اگر این ارتفاع به دو متر افزایش پیدا کند این سرعت به بیش از ۲۰ کیلومتر بر ساعت خواهد رسید و در صورتی که شیرجه شما اصولی نباشد با خطر پارگی اعضای داخلی بدن و خونریزی روبرو خواهید شد.

در پایان باید به این نکته توجه داشت، که شیرجه مانند تمام رشته‌های ورزشی دیگر مستلزم آموزش و فراگیری نکات بسیاری است. مسلما اجرای حرکات شیرجه‌روهای حرفه‌ای باتماشای آن تفاوت زیادی دارد!

 

انتهای پیام

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

3 × 3 =