اخبار و مقالات, سایر اخبار, مقالات علمی و آموزشی

12 روش برای بهبود انگیزه در باشگاه

افرادی که به صورت مداوم ورزش می‌کنند گاهی احساس می‌کنند که ورزش برای آن‌ها به یک فعالیت عادی و روزانه تبدیل شده و انگیزه‌ای برای ادامه ندارند. راه‌هایی وجود دارد که با کمک آن‌ها می‌توانیم انگیزه خود را برای ورزش کردن در باشگاه افزایش دهیم. 12 روش برای بهبود انگیزه در باشگاه را از دست ندهید.

ایرانفینا: توصیه‌های زیر می‌تواند به شما کمک کند تا احساس راحتی بیشتری در باشگاه داشته باشید و به ورزش در باشگاه علاقه‌مندتر شوید.

12 روش برای بهبود انگیزه در باشگاه:

۱- ساعات میانی روز را برای باشگاه رفتن انتخاب کنید:

معمولا ساعات میانی روز باشگاه‌ خلوت‌تر هستند. بدین ترتیب شما راحت‌تر می‌توانید از امکانات باشگاه استفاده کنید و در شلوغی جهت استفاده از دستگاه‌ها یا رختکن نمی‌مانید. در این حالت شما زودتر برنامه خود را به پایان می‌رسانید و کمتر خسته می‌شوید.

۲- سعی کنید زیاد خود را در آینه نگاه نکنید:

بسیاری از باشگاه‌ها آینه‌های زیادی بر روی دیوار دارند اما بررسی‌ها نشان داده است که بانوان در صورتی که هنگام ورزش زیاد خود را در آینه نگاه کنند زودتر از ورزش خسته می‌شوند. بهتر است به جای نگاه کردن خود در آینه بر روی ورزش تمرکز کنید.

۳- در برنامه ورزش خود تنوع ایجاد کنید:

اگر مدت زمانی طولانی بر روی یک برنامه خاص تمرکز کنید، خسته می‌شوید و انگیزه خود را از دست می‌دهید. سعی کنید هر سه یا چهار هفته برنامه خود را تغییر دهید تا برای مثال در کنار بدنسازی ورزش‌هایی همچون پیلاتس و یوگا را نیز تجربه کنید. سعی کنید در انجام ورزش‌های قدرتی تعداد تکرار هر حرکت را تغییر دهید.

۴- آلبوم موسیقی برای ورزش کردن تهیه کنید:

یکی دیگر از 12 روش برای بهبود انگیزه در باشگاه این است که سعی کنید آهنگ‌هایی که به شما انرژی بیشتری می‌دهند را در کنار هم جمع کنید و آلبومی برای ورزش تهیه کنید.

۵- قبل از رفتن به باشگاه به اندازه کافی آب مصرف کنیم:

کمبود آب در بدن باعث خستگی و بی‌حوصلگی می‌شود سعی کنید که قبل از شروع ورزش آب بنوشید.

۶- مثبت فکر کنید:

نگذارید که افکار منفی باعث پسرفت شما بشوند. به خودتان بگویید که می‌توانید هر کاری را انجام بدهید و جملات مثبت را در ذهن‌تان تکرار کنید.داشتن تصورات مثبت نیز می‌تواند مفید باشد.

۷- با دیگران رقابت مفید داشته باشید:

می‌توانید بدون اینکه اعلام کنید با افراد دیگری که در کنار شما در باشگاه ورزش می‌کنند رقابت کنید. برای مثال با سرعت بیشتری حرکت کنید یا سخت‌تر تلاش  کنید.

۸- به عضلات بدن خود توجه کنید:

اگر بخواهید مرتبا بر روی تناسب اندام خود تمرکز کنید خسته می‌شوید. به جای این کار بر روی اینکه عضلات شما چه حسی دارند و چقدر کار می‌کنند تمرکز و فکر کنید. باید به هنگام ورزش عضلات درگیر شوند و احساس فعالیت داشته باشند.

12 روش برای بهبود انگیزه در باشگاه

۹- از لباس‌های ورزشی مناسب استفاده کنید.

در رابطه با  12 روش برای بهبود انگیزه در باشگاه باید بدانید کفش ورزشی بسیار مهم است. از کفش‌هایی که مناسب ورزش شما هستند استفاده کنید. این کار باعث می‌شود که از آسیب دیدگی جلوگیری کنید.

۱۰- از بخور استفاده کنید:

بخور گیاهان می‌تواند به شما کمک کند تا انرژی خود را به هنگام ورزش افزایش دهید. می‌توانید عصاره گیاهان را با آب مخلوط کنید و قبل از ورزش با اسپری بر روی لباس ورزش خود بزنید تا رایحه این گیاهان را در زمان ورزش احساس کنید. گیاهان همچون رزماری مفید هستند.

۱۱- فیلم‌هایی که در شما انگیزه ایجاد می‌کند نگاه کنید:

می‌توانید فیلم‌هایی را تماشا کنید که به شما انگیزه می‌دهد و شما را به فعالیت کردن تشویق می‌کند.

۱۲- از یک مربی کمک بگیرید:

سعی کنید با یک مربی ورزشی مشورت کنید تا به شما حرکات ورزشی جدید یاد بدهد و شما را به ورزش تشویق کند.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پانزده + 1 =