اخبار و مقالات, مقالات علمی و آموزشی

مایکل فلپس یکی از پنج برند انسانی برتر دنیا

برندهای انسانی به افراد معروف یا نوظهوری اشاره می­کند که موضوع ارتباطات بازاریابی، میان فردی یا میان سازمانی هستند و مایکل فلپس یکی از پنج برند انسانی برتر دنیاست.

ایرانفینا: برندهای انسانی که به عنوان صحه گذاران ورزشی نیز شناخته می شوند از جمله موضوعات مهم بازاریابی هستند. این افراد می‌توانند نظر بسیاری از مصرف کنندگان یک محصول را به خود جلب کنند. در سال های اخیر حضور چهره های سرشناس ورزشی در تبلیغ محصولات ورزشی و غیر ورزشی نه تنها از این قاعده مستثنی نبوده بلکه بخاطر ویژگی های منحصر بفرد ورزش باعث شده تا افراد از محصولات تبلیغ شده توسط یک ورزشکار بیشتر استفاده نمایند.

یکی از این چهره های سرشناس مایکل فلپس می‌باشد. مایکل فلپس آمریکایی با ۲۵ مدال رنگارنگ المپیکی (پیش از شروع المپیک ریو) به عنوان پر افتخار ترین ورزشکار ادوار المپیک شناخته می شود.

مایکل-فلپس

صحه گذار ۵۵ میلیون دلاری

مایکل فلپس یکی از پنج برند انسانی برتر دنیا طی سالیان اخیر قراردادهای سود آوری را جهت تبلیغ محصولات شرکت های مختلف منعقد نموده است. تا سال ۲۰۱۴ او کمپانی اسپیدو را برای صحه گذاری انتخاب نمود و پس از آن با شرکت های معتبری همچون امگا، مستر اسپا، هدفن های سل رپابلیگ، ساعت جی شاک و محصولات ورزشی زاگس قرار داد خود را منعقد نمود.

مایکل فلپس این روزها بیش از همه چیز به صحه گذاری روی برند خود MP مشغول است. او از سال ۲۰۰۸ تا کنون ۵۵ میلیون دلار درآمد تبلیغاتی داشته و هنوز هم به صحه گذاری محصولات ورزشی و غیر ورزشی ادامه می دهد که نشان از موفقیت او در عرصه بازاریابی دارد. او بیشترین درآمد خود را در سال ۲۰۱۳  به میزان  ۱۲ میلیون دلار کسب نمود. ۴ برند دیگر انسانی برتر دنیا کوین دورانت آمریکایی ، رافائل نادال اسپانیایی ، یوساین بولت جامائیکایی، و سرنا ویلیامز آمریکایی می باشند.

 

نویسنده مقاله: ایمان رحیمی

(زمان تدوین این مقاله پیش از المپیک ۲۰۱۶ و بازگشت دوباره مایکل فلپس به ورزش قهرمانی است)

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

4 × 5 =