اخبار و مقالات, مقالات علمی و آموزشی

هشت دلیلی که باید شنا کرد

در کنار فواید بیشمار شنا کردن، هشت دلیلی که باید شنا کرد مهم‌تر بوده و نقش پررنگ‌تری در تشویق به حضور افراد در این رشته جذاب دارند.

 

ایرانفینا: شنا برای لاغری، سلامت، پیشگری و درمان بیماری، تقویت بدن، بهبود سطح انرژی و بسیاری موارد دیگر مهم است. اما اگر بخواهیم

هشت دلیلی که باید شنا کرد را خلاصه وار مورد مطالعه قرار دهیم خواندن این مطلب خالی از لطف نیست.

 

۱- شنا یک تمرین کامل برای بدن است و از تمام عضلات بدن استفاده می‌شود. به علاوه، ورزش در آب کار سخت‌تری از بدن شما می‌گیرد به طوری که ۳۰ دقیقه شنا در یک استخر برابر ۴۵ دقیقه فعالیت‌های مشابه روی زمین است.

۲- برای سلامت عمومی فوق‌العاده است. فقط ۳۰ دقیقه شنا سه‌بار در هفته در کنار یک رژیم غذایی سالم و شیوه زندگی خوبیکی از بهترین راه‌ها برای سالم ماندن و داشتن ذهن مثبت است.

۳- باعث کاهش تنش و آرامش است. همه ما زمان‌هایی فقط می‌خواهیم از استرس فریاد بزنیم. شنا به طور منظم می‌تواند سطح استرس، اضطراب و افسردگی را کاهش دهد و الگوهای خواب شما را بهبود بخشد.

۴-شنا کنید و کالری بسوزانید. شنا یکی از موثرترین راه‌ها برای سوزاندن کالری است. با شنا ملایم می‌توانید بیش از ۲۰۰ کالری در مدت نیم ساعت سوزانید که این مقدار بیش از دو برابر راه رفتن است.

۵- خطر ابتلا به بیماری را کاهش می دهد. فقط ۳۰ دقیقه شنا در هفته می‌تواند به محافظت در برابر بیماری‌های قلبی، سکته مغزی و دیابت نوع ۲ کمک کند.

۶- بدن را تقویت می‌کند. ۹۰ درصد از وزن بدن آب است. بنابراین اگر شما یک مچ پای شما در فوتبال رگ به رگ شود یا آسیبی طولانی مدت ببیند شنا راه فوق‌العاده‌ای برای فعال ماندن است.

۷- افزایش سطح انرژی خود را باعث می‌شود. غیرفعال بودن و پیری همیشه دلیل عدم انرژی افراد نیست. فقط ۳۰ دقیقه شنا سه بار در هفته می‌تواند سطح انرژی را از طریق بالارفتن میزان سوخت و ساز افزایش دهد.

۸- ورزش بدون عرق. اگر هنگام ورزش‌های دیگر تعریق زیادی دارید جای نگرانی نیست. احساس عرق کردن در این‌که چقدر سخت کار کرده‌اید مهم نیست. در شنا آب اطرافتان به طور مداوم باعث خنک کردنتان می‌شود.

 

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

یک × 5 =