اخبار و مقالات, مقالات علمی و آموزشی

5 مورد از لوازم مورد نیاز برای آفتاب گرفتن در استخر روباز

اگر در فصل تابستان برای استفاده از نور آفتاب به استخر روباز می‌روید، باید لوازم مورد نیاز برای آفتاب گرفتن در استخر روباز را بشناسید. علاوه بر وسایل معمول بهتر است کرم ضدآفتاب، مرطوب کننده لب، کلاه لبه دار بزرگ، اسپری ضدآفتاب برای موها و پماد برای جوش‌ها را به همراه داشته باشید.

 

ایرانفینا: به جرات می‌توان گفت که در فصل گرما و تابستان هیچ چیز دلچسب تر از استخر روباز و برنزه شدن در حمام آفتاب نیست. اما برای پیشگیری از آفتاب سوختگی و سایر مشکلات شایع، بهتر است علاوه بر وسایل معمول قبل از رفتن به استخرهای روباز وسایل زیر را به همراه داشته باشید. اینها 5 مورد از لوازم مورد نیاز برای آفتاب گرفتن در استخر روباز هستند:

 

۱-) کرم ضد آفتاب (که ضد آب هم باشد): یک کرم ضد آفتاب با عیار محافظتی یا SPF برابر ۲۵ یا بالاتر به شما کمک می‌کند تا از پوست خودتان در مقابل اشعه زیان‌آور ماوراء بنفش محافظت کنید. یادتان باشد که کرم ضد آفتاب را باید حداقل ۱۵ دقیقه پیش از خروج از منزل، روی پوست مالید تا به داخل پوست نفوذ کند. همچنین پس از شنا و عرق کردن، کرم باید مجدداً استفاده شود. تقریباً ۳۰ گرم از کرم، برای پوشاندن مناسب نقاطی که در معرض آفتاب قرار می‌گیرند، کافی است.

۲-) مرطوب‌کننده لب: بهترین محافظ برای مراقبت از لب‌ها در مقابل نور خورشید، داروهای ضد آبی هستند که هم لب‌ها را مرطوب نگه می‌دارند، هم دارای عیار محافظتی یا SPF برابر ۱۵ یا بالاتر هستند.

۳-) کلاه لبه‌دار بزرگ: جدا از این‌که صورتتان را با پوششی از ضدآفتاب‌ها محفوظ نگه می‌دارید، توصیه می‌شود با استفاد از کلاه هم موهایتان را در مقابل آفتاب محافظت کنید تا بتوانید از فرسودگی، خراب شدن و شکنندگی لایه‌های خارجی موهایتان جلوگیری نمایید. یک کلاه راحت و مناسب انتخاب کنید که دارای لبه‌های بزرگ باشد تا بتواند از گردن شما نیز محافظت کند. بهتر است در صورت امکان زیر سایه بنشینید.

۴-) اسپری ضد آفتاب برای موها: یکی دیگر از روش‌های محافظتی برای موها در مقابل نور خورشید، استفاده از اسپری محافظتی است که مخصوص همین کار ساخته شده. اسپری ضد آفتاب باید قبل، بعد و هنگام قرار گرفتن در معرض نور خورشید مورد استفاده قرار گیرد.

۵-) پماد برای جوش‌ها: گاهی این بیماری به علت قرار گرفتن بیش از حد در معرض نور خورشید بروز می‌کند. داروی لازم برای این وقایع محتمل را هم در دسترس داشته باشید.

 

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

2 × 3 =