اخبار و مقالات, مقالات علمی و آموزشی

چطور با شنا وزن کم کنید

میخواهید بدانید چطور با شنا وزن کم کنید؟ مدت ۳۰ تا ۶۰ دقیقه شنا در طول ۴ تا ۶ روز هفته می‌تواند به افراد کمک کند که هم وزن کم کنند و هم خطرات سلامتی مانند سکته، دیابت و بیماری قلبی در آن‌ها کاهش یابد.

ایرانفینا: برخلاف دویدن، دوچرخه سواری و بسیاری دیگر از تمرینات، شنا امکان یک تمرین کامل را برای بدن فراهم می‌کند. اما مهم است بدانید چطور با شنا وزن کم کنید؛ در طول یک تمرین شنای خوب عضلات در پایین بدن، بالای بدن، مرکز و پشت همگی کار خواهند کرد و تقویت می‌شوند. علاوه بر فعالیت عضلات، شنا همچنین به تقویت قلب و ریه‌ها هم کمک می‌کند.

شنا اغلب به افراد با مشکلات مشترک توصیه می‌شود. این تمرین برخلاف دویدن یا دوچرخه سواری از نظر فشار اضافی روی زانو، مفصل ران یا پشت کم تأثیر است.

افرادی که خود را به یک روال منظم شنا ملزم می‌کنند همراه با یک رژیم غذایی سالم و متعادل قادر به از دست دادن وزن هستند. با این هدف در ذهن، صرف ۶۰ دقیقه شنا در روز، ۴ تا ۶ روز در هفته در استخر نتیجه بخش خواهد بود.

اگر شما به تازگی شنا می‌کنید باید به دقت بدانید چطور با شنا وزن کم کنید؛ ابتدا به آرامی شروع کنید. در هفته اول با فاصله کم آن را انجام دهید. ۳۰ ثانیه شنا و سپس ۳۰ ثانیه استراحت کنید وقتی این آسان شد، شروع به افزایش زمان شنا و کاهش فاصله استراحت خود کنید. برای ۳۰ دقیقه تکرار کنید. هدف پیشرفت تا ۶۰ دقیقه و رسیدن شما به نقطه‌ای است که می‌توانید تا ۲۰ دور یا ۵۰۰ متر بدون توقف شنا کنید.

برای شناگران حرفه‌ای، باید توانایی در کاهش وزن برای حفظ فرم مناسب و نگهداری سرعت عالی قلب فوایدی از این تمرین قلبی، عروقی به دست آید. مانند روال بالا شما روی فواصل آموزش تمرکز خواهید کرد. سعی کنید برای سه دور با حداکثر سرعت بدوبد و سپس یک دور به آرامی شنا کنید. در پایان دور آخر توقف و به مدت ۳۰ ثانیه استراحت کنید. این روند را برای ۶۰ دقیقه ادامه دهید. اما حواستان به باورهای غلط برای کاهش وزن باشد.

خطر اشتها

یکی از اشتباهات رایج بین کسانی که به دیگران میگویند چطور با شنا وزن کم کنید خطر اشتها است. دانشگاه فلوریدا ۳ ماه روی شنا مطالعه کرد و مشخص شد که برخی افراد وزن می‌گیرند هنگامی که خیلی زیاد شنا را دنبال می‌کنند. این تحقیق نشان داد که اشتهای برخی از مردم پس از قرار گرفتن در معرض طولانی مدت در درجه حرارت آب سرد تحریک شده است. مراقب این مسئله باشید و خودداری کنند از خوردن بعد از همه کالری‌هایی که در طول تمرین خود سوزانده‌اید./

انتهای پیام

مطالب مرتبط

1 نظر در “چطور با شنا وزن کم کنید

  1. ویدائو گفت:

    بسیار عالی حرف نداره واقعا لذت میبرم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سیزده + 20 =