اخبار و مقالات, مقالات علمی و آموزشی

مزایای یادگیری شنا از دوران کودکی

یادگیری شنا از دوران کودکی فواید زیادی دارد که در تمام طول عمر شخص به کمک او خواهد آمد.

ایرانفینا: مزایای یادگیری شنا بی‌پایان است و کودک شما باید در اسرع وقت شنا بیاموزد. برخی از دلایل آن در زیر آمده است:

-شنا برای سلامتشان ضروری است

غرق شدن دومین علت اصلی مرگ و میر مربوط به آسیب‌های ناخواسته درمیان کودکان تا ۱۴ سال است.

-شنا یک ورزش کم آسیب است.

چرا میگوییم یادگیری شنا مهم است؟ چون شنا واقعا کم آسیب است چراکه در آب انجام می‌شود. اگر هم آسیب ببینید اغلب می‌توانید به بخش آسیب دیده از بدن خود استراحت دهید و هنوز هم از بخش سالم بدنتان در استخر استفاده کنید.

یادگیری شنا

-ارزش کار تیمی به صورت فردی یاد گرفته می‌شود

اما کار گروهی که در بسیاری از ورزش‌ها آموخته می‌شود چرا در شنا خاص است؟ بزرگترین نکته در مورد شنا این است که یک جنبه فردی نیز در آن وجود دارد. در شنای رقابتی شما یاد می‌گیرید که درحال رسیدن به انگیزه‌‌ و هدفتان باشید. شناگر باید خودش را با زمان‌هایی از رویدادها هماهنگ کند. بنابراین در عین فردی بودن کارگروهی هم آموزش داده می‌شود.

-مدیریت زمان ناخودآگاه فراگرفته می‌شود

این یک مهارت است که شناگران برای بقیه زندگی‌شان خواهند داشت. توانا شدن در تقسیم و مدیریت یک زمان و اولویت بندی آنچه که باید برای اولین دومین و آخرین بار انجام شود، استعداد ارزشمندی است که از طریق شنای رقابتی به دست می‌آید.

-شنا یک تمرین باور نکردنی است

ورزش، گروهی از عضلات متعدد را در یک شدت بالا به حرکت وادار می‌کند. تمرین قلبی عروقی است. اما در شنا این موضوع پررنگ تر است. در شنا گذشته از دست دادن وزن، معرفی زود شنا به فرزندان، آن‌ها به یک زندگی سالم ترغیب خواهد کرد.

-برای بقیه زندگی‌تان می‌توانید شنا کنید

اگر پروسه یادگیری شنا به خوبی طی شود و فرزند شما بداند که چگونه در سنین جوانی شنا کند این مهارت برای همیشه با او خواهد بود. در سال‌های بعد عمرش طول عمر و کیفیت زندگی او با شنا بالا خواهد رفت. این‌که هر کودکی شنا یاد بگیرد ضروری است. اما بسیاری از سطوح شنا و فواید آن در طول یادگیری به وجود می‌آید. آشنا شدن کودکان با شنا در اوایل کودکی چنان است که مهارت‌های زیادی را برای همه زندگی‌شان بیاموزند. این می‌تواند به بهبود سلامت جسمی و روانی کلی آن‌ها کمک کند. امیدواریم کودکان عاشق ورزش شوند و برای سال‌ها در دامان آن قرار گیرند./

انتهای پیام

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دوازده + پنج =