سایر اخبار

5 پیشنهاد برای تغذیه ورزشکاران

ورزشکاران به خصوص شناگران با توجه به فعالیت خود نیاز به مواد خوراکی بهتر و سالم‌تری دارند بنابراین تغذیه ورزشکاران از اهمیت فوق‌العاده‌ای برخوردار است و برهمین اساس در این مقاله چند پیشنهاد برای وعده‌های غذایی ورزشکاران مطرح شده است.

ایرانفینا: شما تصمیم گرفته‌اید تا در شیوه زندگی‌تان تغییراتی ایجاد کنید و می‌خواهید بیشتر ورزش کنید تا سلامتی خودتان را بیشتر تضمین کنید. اما چه چیزی می‌خوردید؟ اهمیت تغذیه ورزشکاران به اندازه خود ورزش است. در اینجا برخی برنامه‌های غذایی روزانه را مطرح می‌کنیم که به کمک می‌کند تا شیوه زندگی خود را تغییر دهید.

برنامه غذایی روزانه ما توانایی شما را در ورزش و کار بالا می‌برد تا سلامت‌تان را افزایش دهید. آن‌ها با پروتئین بسته بندی شده هستند و تمام روز مصرف ضروری کربوهیدرات ها، چربی‌ها و شکر را پوشش می‌دهند. ما همچنین ایده‌هایی شامل میان وعده‌های قبل و بعد از ورزش داریم.

زمانی از روز که شما غذا می‌خورید خیلی مهم‌تر از غذایی است که می‌خورید. با این مقاله شما با بهترین زمان خوردن در روز بیشترین تمرین را انجام می‌دهید. اگر گیاهخوار هستید با راهنمایی این مقاله می‌توانید در مورد آنچه که می‌خورید ورزش‌تان را به حداکثر برسانید.

 

شناگران چه میخورند- تغذیه ورزشکاران

وعده‌های غذایی روزانه که به ورزش شما کمک می‌کند

صبحانه

در علم تغذیه ورزشکاران از صبحانه غافل نشوید. اولین وعده غذایی روز، مهم‌ترین است. شما می‌توانید بیشترین ایده‌های صبحانه را در ایده‌های صبحانه ما پیدا کنید. بنابراین شروع کنید به انتخاب برنامه غذایی روزانه از یکی از سه گزینه زیر. سعی کنید نان تست خود را چرب نکنید و از شیر کم چرب استفاده کنید.

۱-یک فنجان سبوس جو با شیر

۲-دو قطعه نان تست سبوس دار

۳- ۲ عدد تخم مرغ با نان تست سبوس دار

میان وعده قبل از تمرین

میان وعده بد نیست به خصوص اگر شما به طور منظم ورزش می‌کنید. این بستگی دارد به این که میان وعده شما چیست. اگر شما بیشتر در طول روز غذا می‌خورید بهتر است وعده‌های غذایی شما کمتر باشد. بنابراین بخشی از برنامه غذایی روزانه به ما می گوید یکی از موارد زیر را به یک میان وعده قبل از تمرین انتخاب کنیم.

– یک شیشه شیر و موز

– کره بادام زمینی روی نان سبوس دار

– انگور / زغال اخته / سیب

– آجیل / میوه های خشک

اهمیت وعده غذایی بعد از تمرین در تغذیه ورزشکاران

بعد از تمرین شما به پروتئین نیاز خواهید داشت تا کمک کند که عضلات ضعیف‌تان بهبود یابد. بنابراین برای وعده غذایی خود یکی از موارد زیر را انتخاب کنید.

– مرغ با پاستا سبوس دار

– ماهی تن با نان سبوس دار / ماکارونی

– سیب زمینی پخته کوچک با فلفل / لوبیا / ماهی تن

– تخم مرغ / لوبیا برشته سبوس دار

و افزودن هر یک از موارد زیر به آن:

ذرت / نخود / کلم بروکلی / فلفل

شام

وعده های غذایی اصلی سالم نباید پیچیده یا خسته کننده باشد. تغذیه شناگران میگوید شما واقعا نیاز دارید که مطمئن شوید باید در رژیم غذایی خود تنوع ایجاد کنید بنابراین باید تمام مواد مغذی مورد نیاز را دریافت کنید. شما می‌توانید در اینجا اطلاعات بیشتری درباره وعده‌های غذایی سالم به دست بیاورید. برای یک وعده غذایی اصلی در وعده‌های غذایی روزانه‌تان پیشنهاد می‌کنیم یکی از موارد زیر را دنبال کنید:

ماهی / بوقلمون / مرغ / گوشت چرخ کرده بدون چربی / استیک

یا با دو، سه تکه از موارد زیر:

شیرین سیب زمینی / گوجه فرنگی / کلم بروکلی / هویج / مارچوبه / نخود / لوبیا / گل کلم / فلفل

نوشیدنی‌های قبل از خواب

هیچ کس دوست ندارد قبل از این‌که به رختخواب برود چیزی بخورد. اگر شما در حال ورزش کردن هستید باید درنظر بگیرید مقداری پروئتین یا مقداری شیر قبل از خواب مصرف کنید تا ماهیچه‌های خود را افزایش فوق‌العاده‌ای دهید./

انتهای پیام

 

 

 

 

 

 

 

 

 

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

4 × سه =