اخبار و مقالات

اگر هنگام زلزله در استخر باشیم بهترین راهکار چیست؟

ما شناگرها، ناجیان و تمام کسانی که آب بخشی از زندگیمان را تشکیل داده قسمت عمده‌ای از زمان خود را در استخر می گذرانیم. زلزله‌های اخیر در کرمانشاه، کرمان و تهران موجب شد بدنبال این سوال برویم که اگر در هنگام زلزله در استخر باشیم راه حل ایمن ماندن چیست؟

زلزله در استخر

ایرانفینا: در سال ۲۰۱۱ زلزله ای به بزرگی ۶٫۳ در مقیاس ریشتر در کریسچرچ نیوزلند رخ داد. زلزله‌ای که باوجود قدرت نه چندان زیاد ۱۸۵ کشته و هزاران زخمی برجای گذاشت.
قبل از زلزله کریسچرچ باور عمومی و آموزشی که در استخرها داده میشد تخلیه سریع استخر بود. اگرچه خروج گروه‌های متعدد شناگران و احتمالا کودکان در حال آموزش از استخر کار دشواری است اما باور عمومی آن سالها به این گونه بود.
در جریان تخلیه استخر آن سال بسیاری از افراد در اثر برخورد با دیواره های استخر در حین تلاش برای خروج دچار مصدومیت جدی شدند و علاوه بر آن موج‌های ایجاد شده در کناره استخر و زیر پای مردم درحال فرار موجب زمین خوردن و آسیب دیدگی بیشتر آنها شد. آن اتفاق ناگوار موجب شد تاکتیک مربیان و شناگران در شرایط اضطراری مشابه تغییر کند.

راهکارهای مقابله با زلزله در استخر چیست؟

  •  آموزش‌های مستمر کمک‌های اولیه و اقدامات اضطراری در استخر
  • ایجاد یک حلقه فشرده با گروه و محکم نگه داشتن یکدیگر
  • تا زمانی که جریان موج‌ها فروکش کند و شرایط خروج ایمن فرآهم شود از کناره‌ها و انتهای استخر دوری کنید
  • به دستورالعمل‌های ناجیان و مربیان گوش کنید
  • دستورات آموزش داده شده شرایط اضطرار را ادامه دهید
  • البته تمام این موارد منوط به تخریب نشدن کامل سازه است که امیدواریم هرگز رخ ندهد….

 

آمادگی کلیدی‌ترین نکته است/ هوشیار باشید...

مطالب دیگر...

مهدی آذرم/ مربی شنا

مهدی آذرم مربی شنا از تبریز از جوانان با دانش در بحث آموزش تضمینی شنا و رشته های سه گانه در استان آذربایجان شرقی است.

Read More »

امید حدیقی/ مربی شیرجه

امید حدیقی مربی شیرجه بین المللی از تهران و رئیس کمیته فنی شیرجه کشور و عضو کمیته فنی شیرجه کنفدراسیون شنای آسیا از سال 2017 تا کنون است.

Read More »

نیلوفر طهرانی/ مربی شنا

نیلوفر طهرانی مربی شنا از مشهد با سابقه نزدیک به یک دهه در امر مربیگری و نجات غریق یکی از مربیان کارآزموده و محبوب در استان خراسان رضوی است.

Read More »
شهنام نظرپور مربی شیرجه

شهنام نظرپور/ مربی شیرجه

شهنام نظرپور مربی شیرجه فعال در استانهای تهران و کرمانشاه است که پس از دوران موفق ورزشی اش حالا به امر آموزش شیرجه، ژیمناستیک و ترامپولین به جوانان مشغول است.

Read More »

آنگینه غازاریان/ مربی شنا

آنگینه غازاریان مربی شنا، مدرس نجات غریق رسمی فدراسیون از استان اصفهان، دارای مدرک بین المللی از شهر بارسلونا با موضوع بیومکانیک و تجزيه و تحليل ٤ شنا است.

Read More »
[html_block id="258"]
فیس بوک تویتر اینستاگرم یوتیوب پینترست linkedin تلگرام
ما از کوکی ها برای بهبود تجربه شما در وب سایتمان استفاده می کنیم. با مرور این وب سایت، شما با استفاده از کوکی ها موافقت می کنید.
شروع به تایپ کردن برای دیدن محصولاتی که دنبال آن هستید.