اخبار و مقالات, مقالات علمی و آموزشی

کنترل قند و فشار خون با شنا کردن

مطالعات متعدد نشان داده‌اند که کنترل قند و فشار خون با شنا کردن ممکن است. شنا می‌تواند میزان زیادی از قند خون را کنترل و مواردی مانند حساسیت به انسولین را بهبود بخشد.

ایرانفینا: این درست است که حتی به شناگرانی که وزن زیادی و به نسبت چربی بیشتری دارند، می گویند بدوند یا دوچرخه‌سواری کنند. اما در زمینه کاهش وزن، شنا نه تنها سودمند است بلکه می‌تواند یک تمرین هوازی ارائه دهد و همچنین عضلات بدن دربرابر آب مقاومت و از این طریق به کنترل قند خون کمک کنند.

مطالعات انجام شده روی اثرات ورزش شنا بر وزن، نتایج متناقضی تولید کرده‌اند. در حالی که شنا کالری زیادی می‌سوزاند (حدود ۶۰۰ کالری در یک ساعت، به طور متوسط، بسته به فعالیت و شدت آن) کسانی که برای تفریح به شنا روی می‌آورند کمتر انتظار کاهش وزن نسبت به دیگر فعالیت‌های هوازی مانند دویدن، دوچرخه سواری یا پیاده‌روی سریع دارند.

کالری مصرفی چهار شنای رقابتی

 

شاید ممکن باشد آب سرد نسبت به هوا در همان دمای مشابه حرارت خیلی زیادی از بدن خارج کند. چندین نشانه وجود دارد که این موضوع منجر به افزایش اشتها در ساعت بعد از شنا شود. شما با انجام شنای پروانه یا کرال سریع، بیشترین کالری را خواهید سوزاند. بعد قورباغه یا کرال پشت و سپس کرال پهلو می‌آید. انجام چند حرکت مختلف برای یک تمرین مناسب و متعادل خوب است. حتی اگر شنا به کاهش وزن کمک نمی‌کند آن می‌تواند به کاهش چربی بدن و دور کمر کمک کند در حالی که همه عضلات اصلی (بازوها، شانه ها، باسن، پاها) را به حرکت درمی‌آورد.

تحقیقات کلی نشان داده علاوه بر اینکه کنترل قند و فشار خون با شنا کردن ممکن است، شنا و تمرینات آبی برای افراد دارای آرتروز یا سایر مشکلات اسکلتی عضلانی بسیار مفید بوده به خصوص اگر آنها اضافه وزن زیادی دارند. به خصوص ورزش در آب گرم می‌تواند سفتی مفاصل را به همراه داشته و درد را تسکین و تنعطاف پذیری را افزایش دهد./

انتهای پیام

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پنج × 1 =